wtorek, 4 października 2016

SARDYNIA -MOJE KULINARNE DOZNANIA - OSTATNIA POCZTÓWKA Z RAJSKIEJ WYSPY !



 Zawsze interesuje mnie kuchnia innych narodowości.Co smakuje tubylcom ,co jedzą na co dzień jakich przypraw używają?.Wiem ,że kuchnia sardyńska opiera się głównie na mięsie i pewnie to najczęściej spożywają wyspiarze(pieczone jagnię lub prosię).
Kuchnią wybrzeża natomiast są przede wszystkim owoce morza.(duże langusty,wszelakie ryby,małże,krewetki,kraby).I te przysmaki (ja niestety nie należę do ich wielbicieli)bardzo smakują turystom.
***
Wędrując  po uliczkach Cagliari z ciekawością zaglądałam w okna knajpek szukając jakiejś z dobrym jedzeniem i atmosferą dla nas.Ok. godziny dwudziestej.restauracje po obowiązkowej sjeście ponownie przygotowują się do przyjęcia gości.
Co najczęściej widziałam na restauracyjnych stołach?
Oczywiście królują tu owoce morza do których bezskutecznie próbowałam się przekonać.(choć muszę przyznać,że wyglądały smakowicie i reszta rodziny jadła naprawdę z apetytem).
Cóż,każdy z nas jest inny i ma inne kubki smakowe.
Raz zamówiłam makaron spaghetti z małżami ,który często tu jest serwowany .Pachniał i wyglądał bardzo ładnie.Ale niestety to małe coś w muszelce jakoś ciężko przechodziło mi przez gardło.
Postanowiłam skończyć z moją próbą w smakowania się w frutti di mare i przeszłam na popularne tutaj spaghetti pomodoro. Przed daniem przynoszone jest tzw.koperto czyli koszyczek wypiekanego na wyspie chleba.(ale niestety płatne).Ten cieniutki wafelek pieczywa(zwany też papierem nutowym)  niech was nie zmyli bo podobno jest bardzo kaloryczny.
Do picia często zamawialiśmy czerwone wino stołowe lub białe oraz nieco inne niż w Polsce piwo.Próbowałam też sardyńskiego słodkiego likieru z mirtu.
Uwielbiam też włoską pizzę .Wprost nie mogłam się doczekać by się nią nasycić.Na cienkim cieście polana oliwą smakuje wybornie.Często zamawiałam z karczochami bo jest to popularne na Sardynii warzywo.I chyba też melony miały właśnie swój dobry czas.
No i moje ukochane słodkości. Gdzieś w uliczce kusiły słodkie tarty a pod adresem Via Dettori 30 w Cagliari znajduje się lokalna lodziarnia w której warto spróbować tutejszych lodów. (niektórzy umieszczają tę lodziarnię pośród  10 najlepszych we Włoszech). Pistacjowe i melonowe smakowały mi najbardziej.
Na Piazza Constituzione  wskoczyliśmy do historycznej kawiarni Antico Caffe.
To już ostatnia pocztówka z Sardynii.Przyjemnie było tam być.Zwłaszcza,że ludzie są bardzo  uprzejmi i przystępni.Mogłam cieszyć się więc  pogodą,jedzeniem i dobrą atmosferą.Pozdrawiam.A.










Related Articles

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.