poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Kierunek Sopot -Gdynia....każdy ma swoje Westerplatte...

Krótkie polskie lato sprawia,że chcę skorzystać z niego jak najwięcej!Spacerom zatem nie ma końca a patrząc na chmury nieco przyspieszam by z Sopotu dotrzeć do pięknego gdyńskiego Orłowa!
Na plaży spokojnie.Letni,leniwy odpoczynek.
 Ładnie zagospodarowany teren przy pizzerii orłowskiej bardzo mi się podoba .Można się tu miło zrelaksować.
Za to na piwko na przeciwko!
Siedząc tu dopiero po chwili zorientowałam się,że mam przed sobą dom,w którym mieszkał Stefan Żeromski!Ucieszyłam się z tego odkrycia i oczywiście nie omieszkałam tam zajrzeć!
Aktualnie w Domku Żeromskiego jest wspomnieniowa ,mała kawiarenka.

***
...każdy ma swoje Westerplatte....
Te niesamowite słowa,(choć wiadomo poznałam je wcześniej),stojąc tu tak blisko, na nowo poruszają,głęboko docierają do każdego.Taka chwila zatrzymania w czasie.Najprawdziwsza z prawdziwych.I mogę je czytać wielokrotnie.Są piękne.W zasadzie w tych kilku zdaniach podsumowują przeszłe i przyszłe życie nas wszystkich.
...a jeśli ktoś dopiero szuka swojej drogi życiowej to słowa te będą dla niego na pewno drogowskazem.

Tak ,jak widać byłam tu w dzieciństwie ( ta mała dziewczynka przytulona do dziadka to ja).Oczywiście nic z tego wtedy nie rozumiałam,nie mogłam.
Ale zdjęcie pozostało i będzie dla mnie zawsze ciepłym ,rodzinnym wspomnieniem.
Dziś na Westerplatte wracam po latach.Zawsze chciałam.I chcę dołączyć do wspomnień  
wiedzę o tym miejscu,głębokie zrozumienie oraz wszystkie emocje i wartości jakich tu doświadczyłam.
Sentymentalnie pozdrawiam..
A.

Related Articles

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.