środa, 15 lipca 2015

Przepis na pyszną botwinkę!


W mojej kuchni czerwono,malinowo,buraczkowo..

Po tym wstępie nie nastąpi nic innego jak
 urokliwa ,młoda botwinka oraz szybka konfitura z malin.



 Świeżymi warzywami obdarzyła mnie ciocia 
Od razu spożytkowałam te dary.
Wyszła z tego smaczna botwinka.

Jak robić?

Przygotowujemy wywar z ok.30-40 dag schabu 
z malutką kostką lub bez kostki oraz włoszczyzną
plus listek laurowy i pół cebuli,
sól,pieprz-wiadomo również ale raczej pod koniec gotowania wywaru.
Po ugotowaniu wywar zagęszczamy rozmieszaną śmietaną do zup
-np.piątnica (moja była delikatnie kwaskowa) z 
ok.3 łyżki mąki(dobrze wymieszać by nie było grudek).


Do tego wywaru dolewamy podduszoną botwinę jak poniżej.


 Pół kobiałki liści z młodymi buraczkami drobno pokroić
 ,poddusić do miękkości -w trakcie koniecznie dodać odrobinę
 octu jabłkowego lub soku z cytryny dla koloru i kwaśności
 plus odrobina cukru do smaku i soli.

Do zupy dodajemy dużo  świeżego kopru,
trochę świeżej pietruszki i na wierzch kleksa śmietany.
 Podawać z ugotowanymi i okraszonymi cebulką ziemniaczkami.
Gotowe!
 Smacznego!


P.S.Dziękuję Ciociu Irenko za buraczki jak widzisz wyszła mi z tego pyszna botwinka.

Related Articles

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.