środa, 21 października 2015

Gruszki w cieście francuskim z czekoladą!




Co na deser?

Jabłkowych słodkości pomału czuję już przesyt więc dziś miła odmiana.Jednak nie w sferze owoców.Owoce pozostają, bo sad nadal  obfituje.

W oczy rzucają mi się  moje złote skarby.

W takim razie-gruszki w cieście francuskim!I to na dodatek z lodami i czekoladą!Na bogato!




















 A oto przepis na mój gruszkowy deser:

 Składniki

dojrzałe gruszki 4-5 ( ja miałam raczej mniejsze)
1 ciasto francuskie
czekolada mleczna lub gorzka(jaką lubicie),czy nawet nutella
(ja dałam mleczną czekoladę)
odrobina tłustego mleka lub śmietanki
rozmącone jajko do posmarowania ciasta

Jak robić?

Piekarnik rozgrzewamy do 200 C.Gruszki obieramy pozostawiając ogonek.Następnie odcinamy kawałek części gruszki z ogonkiem pozostawiając do późniejszego przykrycia reszty gruszki.

 Wydrążamy gruszkę (nie do końca) wkładamy kawałeczek czekolady,Przykrywamy końcówką gruszki z ogonkiem.Stawiamy na wyciętym kółku z ciasta francuskiego i owijamy.Nadmiar przycinamy i wykorzystujemy do udekorowania gruszek- możemy przykleić wodą listki wycięte z ciasta.
Gruszki stawiamy na blaszce wyłożonej pergaminem i wstawiamy do lodówki na ok 30 min.
Po wyjęciu  z lodówki każdą gruszkę smarujemy rozmąconym jajkiem,wstawiamy do nagrzanego piekarnika,pieczemy 25 min-30 aż  się ładnie zrumienią.

Podajemy z lodami,rozpuszczoną z odrobiną mleka lub śmietanki czekoladą lub po prostu opruszone cukrem pudrem.

Smacznego!



Related Articles

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.